Foto: Pixabay

Ruske online kampanje za uticaj na predstojeće predsjedničke izbore u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) krenule su “punom parom” u posljednjih 45 dana, ali sporijim tempom nego na prošlim izborima, saopšteno je iz Majkrosofta.

“Nalozi povezani sa Rusijom šire sadržaje koji izazivaju podjele usmjerene na američku publiku, uključujući kritikovanje podrške Ukrajini u njenom ratu sa Rusijom”, navodi se u izvještaju istraživača Majkrosofta.

Ruska ambasada u Vašingtonu nije odgovorila na zahtjev za komentar, ali je Kremlj prošlog mjeseca rekao da se neće miješati u novembarske izbore u SAD-u.

Takođe je odbacio optužbe SAD-a da je orkestrirao kampanje za uticaj na predsjedničke izbore u SAD-u 2016. i 2020.

Iako ruska aktivnost koju je Majkrosoft primijetio nije tako intenzivna kao oko prethodnih izbora, istraživači ocjenjuju da bi se mogla pojačati narednih mjeseci, prenosi Slobodna Evropa.

“Poruke u vezi sa Ukrajinom – preko tradicionalnih medija i društvenih mreža – su u toku posljednja dva mjeseca uzburkane mješavinom tajnih i otvorenih kampanja iz najmanje 70 vrsta aktivnosti povezanih sa Rusijom koje pratimo”, saopštio je Majkrosoft.

Najplodnija od takvih kampanja povezana je sa ruskom predsjedničkom administracijom.

Druga je usmjerena na objavljivanje dezinformacija na internetu na različitim jezicima, pri čemu objave obično počinju tako što očigledan zviždač ili građanin novinar postavlja sadržaj na videokanal.

Izvor: Agencije/RSE

PRATITE NAS

                        Lokalni javni emiter Radio televizija Podgorica d.o.o. | Adresa: 19. decembra br. 13, 81000 Podgorica | Mail: office@gradski.me | PIB: 03328139                             Odgovorno lice: Vladimir Otašević, izvršni direktor
REDAKCIJA PORTALA: portal@gradski.me | Urednik portala: Dejan Bogojević | REDAKCIJA RADIJA: radio@gradski.me
MARKETING: marketingtim@gradski.me

Dokumenta