Najduže liste čekanja su na ortopediji

(VIDEO) Filipović: SMS servis zakazivanja pregleda u KCCG smanjio neiskorištenost termina za oko 50 odsto

Liste čekanja u Kliničkom centru Crne Gore i dalje predstavljaju veliki izazov, najviše na ortopediji. I dok uprava KC poručuje da se svakom pacijentu pruža isti tretman i da se problemi u radu odmah otklanjaju, građani kažu da stvarnost nije baš onakva kakvom se prikazuje.
foto: RTV Podgorica

Liste čekanja i dalje su najveći problem u KCCG. Najduže se čeka na ortopediji, gdje je zbog samo jedne operacione sale broj zahvata ograničen. Iako ortopedska sala radi 24 sata, veliki broj pacijenata i ograničeni kapaciteti stvaraju liste čekanja koje je teško smanjiti.

„To nije bez razloga. Ortopedija ima samo jednu operacionu salu koja radi 24 sata gdje kolege operišu 24 sata, ali ta jedna sala je nedovoljnja i to je odavno prepoznato. Mi nemamo u Kliničkom centru da to prosirimo, osim da uvodimo dopunske programe. Što se tiče poliklinike, najduža čekanja su na reumatologiji i skenerska dijafnostika. Tu se čeka od tri do šest mjeseci, međutim uvijek ima slobodnih termina i na današnji dna ima po nekoliko termina“, kazao je direktor poliklinike KCCG-a, dr Aleksandar Filipović.

Dodaje da se svakom pacijentu pruža isti tretman, bez razlike i izuzetaka.

Ipak, građani sa kojima smo razgovarali – ne misle tako. Kažu da stvarnost nije baš onakva kakvom se prikazuje.

Ako dođe do propusta u radu ljekara, svaki problem biće otklonjen. Cilj je da pacijenti obezbijedi potpuna uslugu, kaže Filipović.

„Ja svakog ponedeljka imam 25 zakazanih pacijenata, a pregledam 35, tih deset ću uvijek da prihvatim, kao i većina mojih kolega. Ne kažem da smo svi isti, ima problema – oni se evidentiraju, sankcionišu se svi ,oni ne rade po pravilniku KCCG, pogotovo dopunski rad i imali smo već nekih sankcija“, navodi on.  

SMS poruke pokazale su efekat – liste čekanja sada se prate efikasnije, a pacijenti pravovremeno obaviješteni o svom pregledu.

„Što se tiče lista čekanja na poliklinici, već je formirano na jednoj aplikaciji koja automatski poziva pacijente ako je neko otkazao pregled putem SMS-a, koju smo odavno uključili i ona je za oko 50 odsto smanjila neiskorištene preglede, tako da će i ova aplikacija da uključi prve sledeće koji su slobodni za pregled i da ih ubacuje slobodne termine pregleda“, zaključuje.

Filipović kaže da se uskoro očekuje nabavka robota, jer će se ići u pravcu  digitalizacije – u skladu sa standardima Evropske unije.

Ostavite komentar

0 Komentari
Inline Feedbacks
View all comments

Najnovije

Povezani članci