EU je carine uvela krajem oktobra, nakon istrage koja je, kako su naveli, utvrdila nepoštenu prednost kineskih proizvođača zbog državnih subvencija.
Najviša carina „odrezana“ je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, od 35.3 posto. Slijede Geely s 18.8 posto i BYD sa 17 posto.
Najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za uvoz automobila koji u Kini proizvodi američki Tesla, od 7.8 posto.
Američka kompanija podnijela je prošle srijede, zadnjeg dana roka za žalbe, tužbu protiv Komisije zbog odluke o carinama, pridruživši se Geelyju, SAIC-u i BYD-u i kineskoj komori za vanjsku trgovinu CCCME te njemačkom BMW-u, pokazuju sudski dokumenti.
BMW u Kini s partnerima proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper, koje prodaje na tržištu Evropske unije. Evropska komisija naškodiće carinama evropskim interesima, rekao je u junu šef BMW-a Oliver Zipse.
Evropski parlament citirao je u saopštenju objavljenom u oktobru navode „više izvora da kineske kompanije (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini“.