Iz Monteputa navode da ova dionica predstavlja ključni infrastrukturni poduhvat osmišljen da unaprijedi povezanost crnogorskog primorja i centralnog dijela zemlje, doprinese razvoju turizma i privrede, te poveća efikasnost i bezbjednost saobraćaja u ovom regionu.
„Dionica Virpazar – Stari Bar obuhvata značajne tehničke izazove i potencijale, uključujući prelazak kroz kompleksan teren, povezanost sa postojećom putnom mrežom i usklađivanje sa infrastrukturnim objektima poput tunela Sozina. Projekat predviđa izradu optimalnih rješenja trase koja će ispunjavati najviše standarde uz poseban fokus na zaštitu prirodnih i kulturnih vrijednosti područja“, navode iz Monteputa.
Auto-put na ovoj dionici biće projektovan za računsku brzinu od 100 km/h sa četiri saobraćajne trake širine po 3,50 metara, zaustavnim trakama širine 2,50 metara i razdjelnim pojasom minimalne širine 3 metra. Planirane su petlje na ključnim tačkama poput Virpazara, Sozine, Bara i Starog Bara:
- Petlja Virpazar – kao veza sa magistralnim putem M-2;
- Petlja Sozina – kao veza sa magistralnim putem M-1.1;
- Petlja u zoni Bara – kao veza sa gradom Barom i lukom;
- Petlja u zoni Starog Bara – kao veza sa lokalnom saobraćajnom mrežom i okolinom.
„Poseban akcenat biće stavljen na povezivanje sa ključnim saobraćajnim koridorima, uključujući Jadransko-Jonski autoput, te na unapređenje pristupa turističkim i industrijskim zonama u regionu Bara. Izgradnja ove dionice značajno će rasteretiti postojeću putnu mrežu i riješiti gužve koje se često javljaju tokom ljetnje turističke sezone“, saopšteno je iz Monteputa.
Ovaj projekat, kako kažu, predstavlja važan korak ka modernizaciji saobraćajne mreže Crne Gore i integraciji sa međunarodnim transportnim mrežama.