Iako je danas u 12.55 s Glavne željezničke stanice u Podgorici voz koji saobraća ka Nikšiću krenuo, čime se prekinula jučerašnja obustava saobraćaja, sledeći nakon njega nije krenuo, a zvanično zbog kvara. Ipak, današnji pres izvšrne direktorice Željezničkog prevoza Crne Gore, Dragane Lukšić, a potom i protest mašinovođa, zbog, kako tvrde nezakonitih otkaza pokazuju da situacija u ovom preduzeću nikako nije dobra.
Činilo se da će se, nakon jučerašnje obustave željezničkog saobraćaja, i današnjeg presa menadžemnta Željezničkog preduzeća stanje vratiti u normalu, ali su događaji nakon toga pokazali da nešto ipak nije u redu. Dio mašinovođa i kontrolora kola, danas su održali protest upozorenja na stanici u Podgorici, poručujući da im se nezakonito dijele otkazi.
„Iz razloga što sam odbio da potpišem aneks koji mi je ponuđen prije osam dana, a koji se odnosi na konkurenciju i brani radnicima ŽPCG da mogu da rade na teritoriji Crne Gore za svoju ili korist nekih drugih pravnih lica. Pozvali su se na član 172 gdje se brani konkurencija, mada su aludirali na pravno lice koje nema veze sa konkurencijom“, kazao je Goran Nikočević, mašinovođa ŽPCG.
Radnici poručuju da je firma u kojoj rade krenula selektivno da se ponaša, pošto je prvo 20 radnika dobilo ponudu, za njih, neprihvaltjivog aneksa ugovora. Nakon sugestije zaposlenih da se krši zakon, uprava je, tvrde, naglo i naknadno počela da kuca anekse, pa su radili čak i do ponoći. S druge strane adminisitrativni sektor, kako tvrde, još nije dobio anekse ugovora.
„S druge strane, ljudi koji čine logistiku još nijesu dobili anekse iako znamo pouzdano da bivša VD izvršne direktorice radi za održavanje željezničkih i voznih sredstava i uredno prima mjesečne zarade. Takođe, znamo da naše službe informatike rade za kompaniju Montecargo, iako im je matična firma ŽPCG“, naveo je Nikočević.
S druge strane menadžment kompanije je danas održao press na kojem su se još jednom izvinili putnicima i zahvalili na strpljenju i razumijevanju. Problemi, tvrde, nastaju zbog čestih kvarova vozova. Međutim, uprkos kako tvrde starim voznim parkom, sumnjaju da radnici vrše opstrukcije.
„Imamo svoj pravilnik o disciplinskoj odgovornosti i pokrenućemo disciplinski postupak i oni će odgovarati. U krajnjem slučaju, dobiće i otkaze“, kazala je izvršna direktorica Željezničkog prevoza Crne Gore, Dragana Lukšić.
Radnici poručuju da ne bi radili nigdje drugo da imaju normalne plate i uslove za život. Ova situacija defintivno šteti već narušenom imidžiu preduzeča, ali ponajviše građanima koji svakodnevno kroiste njihove usluge.