"Svakoga dana u podgoričku Deponiju stigne oko 100 kamiona sa 350 tona otpada"

(VIDEO) Otpad iz devet opština se odlaže na „Deponiji“, blokada izgradnje sanitarne kade bi dovela do ekološke katastrofe

I dok se na razgraničenje opština Tuzi i Zeta sa Glavnim gradom i dalje čeka, pritisci na Podgoricu rastu u vidu opstrukcija realizacije projekata koji su dobili zeleno svjetlo svih institucija za dalju realizuju. Sagovornici Gradske podsjećaju da je riječ o projektima koji će spriječiti ekološke katastrofe i pozivaju nadležne sa državnog nivoa da se uključe u rješavanje problema.
Foto: Gradski.me

Opština Tuzi nije, niti planira da odobri podgoričkoj Deponiji urbanističko-tehničke uslove ili građevinsku dozvolu za petu sanitarnu kadu na lokaciji Livade – poruka je predsjednika te opštine Lindona Đeljaja. I dok tvrdi da neće dozvoliti gradnju bez dozvole Opštine Tuzi, direktor Deponije Aleksandar Božović objašnjava zašto je neophodna.

„U ovom trenutku na teritoriji ,,Deponije“ Podgorica, 9 opština odlaže svoj komunalni otpad. Ukoliko bi došlo do odlaganja pete od ukupno šest sanitarnih kada koliko je prostornim planom planirano, ne novim, već i starim koji je star preko 20 godina, došli bi u situaciju da se komunalni otpad ne bi sakupljao na pozicijama gdje nastaje, što znači da bi došlo do potencijalnog zagađenja, zaraze i svega ostalog što dovodi do stvaranja divljih deponija“, kazao je direktor „Deponije“, Aleksandar Božović.

Božović podsjeća da je odabran izvođač radova, a juče završena javna rasprava.

„Gdje su bili mještani koji gravitiraju u okolini Deponije i sad čekamo da prođe određeni period žalbi i očekujemo ovih dana građevinsku dozvolu. Onoga trenutka kada je dobijemo mi ćemo da uvedemo izvođača radova u posao, jer je to i naša zakonska obaveza“, istakao je Božović.

Da opstrukcija tog projekta može imati dalekosežne ekološke posljedice, saglasni su i u civilnom sektoru.

„Svakoga dana u podgoričku Deponiju stigne oko 100 kamiona sa 350 tona otpada. Građani opštine Tuzi žele da blokiraju deponiju nesvjesni onoga što će da se desi i njihovoj opštini i Glavnom gradu i još nekih 8 opština – 9 u totalu. Ukoliko se opština blokira odnošenjem smeća na jedan dan, imamo ekološku katastrofu, za tri dana imamo potpunu katastrofu u svim opštinama, pojavu divljih deponija..“, kazao je ekološki aktivista, Aleksandar Dragićević.

„U ovom momentu za jednu ipo kadu 5 godina bi trebalo da se ona napuni na teritoriji Deponije, nakon toga ćemo imati jedan ogroman problem. Zanimljivo bi bilo da čujemo šta bi rekli i predsjednik opštine Tuzi i Zeta, šta bi se desilo ukoliko bi recimo Deponija zaustavila deponovanje otpada iz tih opština. Možete biti sigurni da bi se desila ekološka katastrofa, kazao je predstavnik Alternativa Crna Gora, Zarija Pavićević.

Slični pritisci dolaze i od određenih političara i građana Zete zbog planirane gradnje postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda kod sela Botun, saglasni su sagovornici Gradske – motiv vide u pokušaju da se sa Glavnim gradom razgraniče bez pregovora i arbitraže.

„U ovom trenutku imamo blokadu Glavnog grada kada je riječ o životnoj sredini sa dvije strane. Sa jedne milion ipo kubika fekalija svakog mjeseca direktno u Moraču, a potom u Skadarsko jezero, a sa druge strane prijeti nam blokada podgoričke Deponije, koja će dovesti ovaj grad do potpunog kolapsa u slučaju da se blokira“, smatra Dragićević.

„Iako želim da razumijem građane Botuna da bi trebalo i da bi morali da nađu kompromis i da se ostave inata. Podgorici je potrebno jedno takvo postrojenje, jer posljednje koje smo imali je kolektor koji imamo kod Krivog mosta, koji je važio za 50 hiljada građana Podgorice, u ovom momentu Podgorica ide na preko 200 hiljada“, kazao je Pavićević.

Ipak, sagovornici Gradske smatraju da je kompromis moguć,  ali da se moraju uključiti i nadležni sa državnog nivoa – premijer Milojko Spajić i ministar ekologije Damjan Ćulafić. Zaključuju da će veliku ulogu u rješavanju spornih pitanja između Glavnog grada, Zete i Tuzi imati i Evropska Unija, zbog jako značajnoj poglavlja 27. 

Ostavite komentar

0 Komentari
Inline Feedbacks
View all comments

Najnovije

Povezani članci