Search
Close this search box.

Koprivica: Nacionalna SOS linija u Crnoj Gori godišnje zaprimi oko dvije i po hiljade poziva

pixabay

Foto: Gradski.me

Nacionalna SOS linija u Crnoj Gori godišnje zaprimi oko dvije i po hiljade poziva, dok je broj usluga koje pruže nešto veći – do 3000 na godišnjem nivou, kazala je za Gradsku RTV, povodom Međunarodnog dana SOS telefona Nada Koprivica, programska asistentkinja SOS telefona Nikšić. Kako ističe, sve SOS linije u svijetu funkcionišu na istom principu, ali je, naglašava, u razvijenim zemljama podrška države veća.

SOS telefoni za žene i djecu žrtve nasilja u Podgorici, prvi u Crnoj Gori, osnovan je 1997. godine, dok je onaj u Nikšiću sa radom počeo godinu kasnije. Nacionalnu SOS liniju, pak, Crna Gora dobila je tek u septembru 2015. godine. Kao i sve SOS linije u svijetu, i ove u Crnoj Gori temelje se na anonimnosti, povjerljivosti i dvadeset četvorosatnoj dostupnosti. Nacionalna linija radi uz finansijsku podršku Ministarstva rada i socijalnog staranja, kaže Koprivica.

„Usluge koje mi pružamo na nacionalnoj SOS liniji su informisanje i emocionalna podrška za žrtve sa iskustvom nasilja. Reagujemo u urgentnim situacijama nasilja, posredujemo prema institucijama. Istovremeno omogućavamo ženama, djeci i svima onima kojima je pomoć potrebna da lakše prođu kroz određene postupke u institucijama. Zagovaramo njihova prava. Takođe, obezbjeđujemo pravnu i psihološku pomoć i u određenim slučajevima posredujemo za smještaj u skloništima, sigurnim ženskim kućama, te za obezbjeđivanje usluge pratnje povjerljivog lica“, ističe Koprivica.

Postojanje SOS linije propisano je i članom 24 Istanbulske konvencije i obavezujuće je za sve zemlje potpisnice, podsjeća Koprivica.

Kaže da se, ipak, odnos države prema SOS linijama razlikuje kod nas i u svijetu.

„Ono što je razlika u odnosu na zemlje zapada i razvijene zemlje je da kod nas još uvijek taj servis država finansira kroz javne pozive, ali, najduže na godinu dana. U zemljama okruženja, recimo u Sloveniji, je to na 5 pa do 7 godina, jer to je prosto jako važno iz razloga da bi se moglo na adekvatan način strateški razvijati servis i strateški planirati“, oobjašnjava Koprivica.

Koprivica navodi da među korisnicima SOS telefona u Crnoj Gori prednjače žene, koje upute oko 85 odsto poziva na broj: 800 111 111.

Ostavite komentar

0 Komentari
Inline Feedbacks
View all comments