Dnevnik Pedra Almodovara sa dodjele Oskara

Almodovar o dodjeli Oskara: Komplimenti Zendaji, šala sa Al Paćinom i zamjerke Smitovoj pesnici

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Legendarni reditelj Pedro Almodovar bio je jedna od zvanica na ovogodišnjoj dodeli Oskara, u društvu svoje muze Penelope Kruz koja je bila nominovana za najbolju glumicu.

On je svoje utiske sa najvažnijeg godišnjeg događaja u svijetu kinematografije podijelio u eseju za portal Indie Wire, na vrlo ličan i šaljiv način, dotakavši se na kraju i događaja o kom svi govore.

Almodovar je napisao da je pored podrške Penelopi, jedan od razloga njegovog dolaska u Los Anđeles bila i potraga za glumcima za njegov novi film, a koji snima prema pričama Lusije Berlin iz knjige “Priručnik za čistačice” u kom je glavnu ulogu povjerio Kejt Blančet.

Takođe, pozvan je i u Muzej akademije, gdje su željeli da se s njim konsultuju oko odabira tema za 12 reprodukcija sa kadrovima iz njegovih filmova.

Almodovar ispred muzeja u kom je izložba posvećena njemu

“To je bio prvi put otkako sam ušao u ovu profesiju da sam posmatrao kako moji filmovi međusobno pričaju u sobi za montažu. Bila je to vježba iz samospoznaje, koja me je iznad svega, pomirila sa sopstvenim djelom, nešto što nikad ranije nisam razmatrao, jer inače ne gledam svoje filmove”, napisao je Almodovar, dodavši da se osjećao ponosnim.

U Los Anđelesu tragao i za glumcima za novi film
“Osjetio sam se kao duh kom je dozvoljeno da posjeti mjesto na kom je živio samo ono što je na ekranima – što je, na neki način, metafora onoga što se dešava u ovom gradu. Sve se vrti oko slika projektovanim na malim ekranima i na bioskopskim platnima. U najgorem smislu, ljudski životi vrijede vrlo malo u poređenju sa likovima koji čine priču iz filmova i serija, osim ako su ljudi inspiracija za neke od njih, kao što se dešava u biografskim ostvarenjima”, piše reditelj.

Almodovar je potom bio pozvan na zabavu, na kojoj je nakon mnogo muke u odabiru adekvatne garderobe, došao u dodir sa svojim kolegama i glumcima, od kojih su mnogi od njih njegovi veliki obožavaoci.
“Ne mogu da se naviknem na to da mi ljudi govore: ‘Odrastao sam uz tvoje filmove’, ne samo zato što to čini da se osjećam starim – to je nevažno – nego iz čiste skromnosti. Jedan od njih je Joakim Trir, reditelj neodoljivog ‘Najgora osoba na svijetu’. Priča mi kako su mu se dopali ‘Mračne navike’ (1983) i ‘Matador’ (1985), što ga čini istorijskim fanom”, kaže Almodovar.

Zatim se sreo sa Polom Tomasom Andersonom, s kojim je 2002. “intenzivno proslavljao” njegovu nagradu za film “Punch Drunk Love” na Kanskom festivalu, a sada je upoznao protagoniste njegovog filma “Pica od sladića”, koje smatra “tako svježim, tako zavodljivim, tako ličnim”.

Sa Polom Tomasom Andersenom

Mislim da Zendaja nije razumjela ni riječ onoga što sam joj rekao
“Naišao sam na Zendaju i ponašao se kao bilo koji fan. Pitao sam je da se fotografišemo i iznenadio se koliko je visoka i lijepa. Navikao sam da vidim njen zanemareni ten u ‘Euforiji’ i iznenađen sam koliko je njena prirodna ljepota raskošna. Kažem joj, i to je istina, da čeznem da je vidim u filmovima sa pravim likovima, gdje može da razvije ono što je već pokazala – da je prava glumica, da je odrasla. Kao dokaz, postoji njeno izvođenje u vrlo neuravnoteženom filmu ‘Malkolm i Meri’ (Mislim da nije razumjela ni riječ onoga što sam joj rekao)”, piše reditelj.

U Dolbi teatar, konstatuje čuveni reditelj, dolazi dvadeset godina nakon nominacije za film “Pričaj s njom”. A sada, baš kao i prije dvije decenije, ponovo svi govore o ratu.”Dvije nominacije za Oskara, dva rata, vrlo različita u ovom slučaju. Tada je bio Irak: Amerikanci su napali Bagdad, protiv čega je bilo 90 posto Španaca, a oni koji su u našoj desničarskoj partiji, bili su za. Dvadeset godina je prošlo, a to oružje masovnog uništenja još se nije pojavilo”, ocijenio je reditelj.
Na putu ka odredištu, opisuje gužvu koja vlada u Los Anđelesu.

“Cijeli grad djeluje kao set ratnog filma, sa kontrolama na svakom ćošku, više policije nego pješaka, helikopterima na nebu, poput u ‘Apokalipsa danas’. Samo Vagner nedostaje. To je zastrašujuće. Sad je u toku drugi, pravi rat sa tenkovima, projektilima, hiljadama mrtvih i ranjenih, policijskim časom, noćna mora koja nas podsjeća na najgore u prošlom vijeku, nešto što je djelovalo da se nikad neće ponoviti, ali na ulicama Los Anđelesa, posebno ovde gdje se nalazim, na Sanset bulevaru, nalaze se ogromni bilbordi sa Netfliksovim filmovima. Jedini reklamirani film, koji nije Netfliksov, je naš (‘Paralelne majke’, prim. prev.)”, piše Almodovar.

Nakon dolaska u Dolbi, odlučuje da zaobiđe defile, ne želeći da preotme pažnju Penelopi i Albertu Iglesijasu, njegovom omiljenom kompozitoru koji je, takođe, nominovan za muziku u njegovom filmu. Zatim se dotakao i kontroverze o osam nagrada koje su dodijeljene prije početka prenosa.

“Svi koji su važni u industriji, iskazali su svoj protest zbog nagrada koje nisu u prenosu, ali to je nešto na čemu je insistirao ABC, opsjednut povećanjem gledanosti ceremonije, koja je prethodne godine značajno opala. To je teško, ali tako je – kako je. Oni zaista moraju da zadovolje svoje gledaoce, koji se na smrt dosađuju, ako ne vide poznato lice (po mogućnosti, na ivici nervnog sloma), a umjesto njih, vide potpuno nepoznate ljude, preplavljene emocijama, koji se u tom trenutku pobjede sjete svih rođaka sa dramom, kao da su žrtve cunamija”, smatra Almodovar, koji je iz poštovanja želio da prisustvuje i dodjeli tih nagrada.

Hladna dvorana i bog Paćino
Esej otkriva kakve trenutke opaža “rediteljsko oko”, dok Almodovar opisuje hladnoću dvorane, u kojoj klima uređaji rade punom parom.

“Jedina zvijezda koja prisustvuje ovim nagradama je Nikol Kidman sa mužem. Između dvije dodjele, prilazim joj da se pozdravim s njima i u tom trenutku muž skida svoj sako i ogrće suprugu prije nego što se zamrzne kao Volt Dizni”, piše Almodovar, dodajući da je kasnije i Havijer Bardem, takođe, morao da ogrne Penelope.

Reditelj je odao i da je Havijer Bardem veliki ljubitelj Ala Paćina, i opisao situaciju sa pauze u prenosu.


“Havijer je ugledao Ala Paćina malo dalje i povikao: ‘Vidio sam Boga!’ Prilazimo toj grupi i tu je gomila talenta. Havijer ne prestaje da ga grli, a Paćino se razdragano smije. Ja kažem: ‘Ti, Al Paćino. Ja, Al Modovar’. Havijer urla od smijeha, a ja se mislim kako je to najgora šala koju sam u životu ispričao”, piše reditelj.

Prema njegovom mišljenju, dva događaja koja su obiljeležila veče su izlazak Kopole, Paćina i De Nira na scenu u znak obilježavanja 50 godina fima “Kum”, kao i pojavljivanje Semjuela L. Džeksona, Ume Turman i Džona Travolte, zvijezda fima “Petparačke priče”.
Porodica se ne brani i ne štiti pesnicama
Na kraju svog eseja, veliki reditelj, se dotakao i skandala večeri koji je do tog trenutka izbegavao da pomene. Bio je na samo nekoliko metara od scene, kada je Vil Smit izašao na podijum i ošamario komičara Krisa Roka.

“Odbijam da dozvolim da ta epizoda obilježi gala veče i da bude protagonista ceremonije u kojoj se desilo mnogo više stvari od mnogo većeg interesa. Na primjer, ‘Povezi me’, bez sumnje moj omiljeni film godine, dobio je nagradu za najbolji strani film. Takođe, ‘Summer of Soul’ – moj omiljeni dokumentarac. Opet, kao što rekoh, sjedio sam blizu protagonistima. Ono što sam čuo i vidio izazvalo je u meni opšte osjećanje odbojnosti. Ne samo tokom te epizode, nego i poslije, tokom (Smitovog) govora prilikom preuzimanja nagrade, govora koji je više djelovao kao da ga izgovara lider nekog kulta. Porodica se ne brani i ne štiti pesnicama i ne, đavo ne koristi ključne trenutke da radi svoj posao. Đavo, zapravo, ne postoji. To je bio fundamentalistički govor, koji nije trebalo da vidimo ni čujemo. Neki kažu da je to jedini stvaran trenutak na ceremoniji, ali oni govore o bezličnom čudovištu – društvenim mrežama. Za njih koji čeznu za lešinama, to je bez sumnje bio najveći događaj večeri”, ocijenio je reditelj.

VEZANE VIJESTI:

Lokalni javni emiter Radio televizija Podgorica d.o.o. | Adresa: 19. decembra br. 13, 81000 Podgorica | PIB: 03328139 | Odgovorno lice: Rade Vojvodić, v.d. izvršnog direktora REDAKCIJA PORTALA: portal@gradski.me | REDAKCIJA RADIJA: radio@gradski.me

Lokalni javni emiter Radio televizija Podgorica d.o.o. | Adresa: 19. decembra br. 13, 81000 Podgorica | PIB: 03328139 | Odgovorno lice: Rade Vojvodić, v.d. izvršnog direktora
REDAKCIJA PORTALA: portal@gradski.me | REDAKCIJA RADIJA: radio@gradski.me

© Gradski Portal 2021. - All rights reserved

Dokumenta