Vlada u Pekingu je nakon mjesec dana ukinula zabranu kineskim avio-prevoznicima da preuzimaju avione američkog proizvođača Boing, što je direktna posljedica dogovora Kine i Sjedinjenih Američkih Država o privremenom smanjenju carina na 90 dana.
Kineske vlasti su početkom ove nedjelje obavestile tamošnje avio-kompanije i nadležne državne agencije da mogu da samostalno organizuju preuzimanje Boingovih aviona, u skladu sa sopstvenim rokovima i uslovima, prenose agencije.
Ova odluka signalizira ublažavanje napetosti između dvije najveće svjetske ekonomije i potencijalni preokret za američku avio-industriju.
Firma Boing planira da ove godine isporuči oko 50 aviona kineskim kupcima, što bi joj donijelo direktan priliv sredstava i uštedjelo vrijeme i trošak traženja alternativnih kupaca.
Nekoliko Boingovih aviona koje je prethodno odbila Kina je već vraćeno u Sjedinjene Američke Države, a interesovanje za preusmjerene letilice pokazale su Indija, Malezija i Saudijska Arabija.
U 2018. godini je skoro četvrtina Boingove proizvodnje aviona završavala na kineskom tržištu, ali posljednjih godina se broj porudžbina iz Kine smanjio, kako zbog trgovinskih sporova, tako i zbog internih problema Boinga.
Kineski klijenti su u međuvremenu počeli da uvoze više evropskih aviona Erbas, čime je Boing izgubio dio udjela na tržištu azijske zemlje.
Obnavljanje isporuka Boingovih aviona u Kinu se tumači kao pozitivan signal, ali eksperti upozoravaju da je to samo privremena olakšica na tri mjeseca i da stari problemi mogu da se brzo vrate ako se ne postigne trajniji dogovor.